25 maja 2021
E-commerce i agencje kreatywne
E-commerce to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarki. Duże i małe firmy coraz odważniej wchodzą na rynek, dostarczając swoje produkty i usługi konsumentom na całym świecie. Rozwój handlu internetowego i aplikacji mobilnych sprawia, że coraz więcej firm korzysta z usług agencji kreatywnych w zakresie projektowania i tworzenia narzędzi do kontaktu z klientami i sprzedaży.
Doradztwo podmiotom działającym w sektorze e-commerce i agencjom kreatywnym jest jednym z kluczowych obszarów działalności TLhub.
Aby biznes w sieci działał sprawnie, wymaga kompleksowo zaplanowanej struktury i ram funkcjonowania w rzeczywistości fizycznej oraz wirtualnej na styku wielu obszarów prawa. Przedsiębiorcy działający w tych obszarach muszą zwrócić uwagę na przepisy polskie i unijne, a jeśli dostarczają usługi lub produkty poza granice Unii Europejskiej, także na uwarunkowania prawne i podatkowe państw trzecich. Wsparcie zespołów projektowych składających się z prawników, doradców podatkowych i księgowych pozwoli ograniczyć ryzyka związane z działalnością gospodarczą lub zawodową prowadzoną w internecie.
Prace kreatywne, związane z projektowaniem i tworzeniem aplikacji, grafik czy systemów identyfikacji wizualnej wymagają szczególnej staranności, jeśli chodzi o zapisy umów, zwłaszcza w zakresie ochrony własności intelektualnej, w szczególności w obszarze prawa autorskiego. Kompleksowe, a jednocześnie zrozumiałe umowy ułatwią współpracę między twórcami, i podmiotami zlecającymi prace kreatywne.
Wsparcie prawników będzie także pomocne w razie planowania sprzedaży, kupna lub łączenia podmiotów, konieczności pozyskania finansowania, czy procedur kontrolnych, związanych z ochroną danych osobowych.
Zgodnie z definicją zapisaną w ustawie z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji przez reklamę rozumie się przekaz handlowy pochodzący od podmiotu publicznego lub prywatnego w związku z jego działalnością, który zmierza do promocji sprzedaży bądź korzystania z towarów lub usług przedsiębiorcy za uiszczeniem odpowiedniej opłaty. Zgodnie z przepisami prawa reklamą jest również autopromocja.
Pomagamy naszym klientom w lepszym zrozumieniu aktów prawnych, które dotyczą etycznych aspektów kampanii reklamowych. Dotyczy to w szczególności ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu, o grach hazardowych i prawo farmaceutyczne.
Wspieramy przedsiębiorców na każdym etapie planowania i prowadzenia działalności e-commerce. Przygotowujemy umowy i dokumentację potrzebną do utworzenia i funkcjonowania spółek, a także dotyczącą zakupu sprzętu, oprogramowania i niezbędnych licencji. Opracowujemy i opiniujemy umowy o współpracy między podmiotami z sektora e-commerce i agencjami kreatywnymi, a ich klientami i partnerami biznesowymi.
Opracowujemy regulaminy i polityki prywatności, korzystania z serwisów i sklepów internetowych. Dzięki temu klienci mogą koncentrować się na rozwijaniu swojego biznesu.
Prowadzimy bieżącą obsługę korporacyjną podmiotów z sektora e-commerce i agencji kreatywnych, obejmującą prowadzenie dokumentacji prawnej, podatkowej i księgowej. Reprezentujemy także klientów w toku postępowań przed organami administracji publicznej.
Posiadamy wieloletnie, praktyczne doświadczenie w doradztwie na rzecz podmiotów z sektora e-commerce i agencji kreatywnych. Zrealizowaliśmy szereg projektów dotyczących obszaru e-commerce na rzecz rozpoznawalnych podmiotów z tego sektora.
Rozumiemy specyfikę działania sektora e-commerce. Pracując na podstawie metodyki projektowe zaczerpnięte z sektora IT, tworzymy dedykowane zespoły do prac projektowych.
Zachęcamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.